Födsel

Detta är bara början av min historia!

Jag heter Moa Linnea Andersson, Föddes 1992-05-05.
på BB i Borås.
Fem år efter min syster kom jag.
Men denna dagen skulle förändra alls liv inte bara mitt utan mammas, pappas, och min systers liv också.
Att allt kan förändras så fort är helt otroligt.
Det jag berättar nu är inte bara om mig själv, utan det handlar mycket om min familj, släktingarna, och dom som jag träffade på sjukhuset också, dom som mina föräldrar var med där också.
Mycket tårar, men ännu mera glädje kanske?! Jag vet inte, det avgör ni själva!

När jag föddes så trodde alla att jag va den friska lilla söta tjejen, med ett helt hjärta, men tyvärr var det inte så. Det visade sig när vi skulle åka hem, då dom stoppa oss och sa att allt är inte riktigt som det brukar.
Så dom tog sig en närmare titt, och min läkare Karl Göran sabel hade rätt.
Jag hade födds med ett enkammarhjärta, som också satt på fel sida, alltså det var spegelvänt allting.
Helt otroligt tycker ni inte det?!

Detta är inte slutet!! Det är bara början till ett liv, dom viste inte ens om jag skulle klara mig, eftersom att nästan ingen alls tidigare har klarat operationerna.
Min familj, släktingarna, och alla våra vänner va jätte ledsna.
Alla satt nog just då och undra vad som ska hända, kommer hon klara sig?!
Stackars mina föräldrar, min syster.
Men ändå va det la syndast om mig?! Det va ju ändå jag som skulle genomgå alla operationer, alla prover, och allt annat som dom behövde göra.

Vem tycker ni syndast om mig eller min familj? Släktingarna kanske ?!
Jag vet inte det är bara ni som kan svara på det.. Den frågan kommer jag ju bara få svar på om ni svarar på den..

Ja som sagt detta är bara en liten liten del av allt!!!
BARA BÖRJAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0