Utkast: Feb. 10, 2014

Den 25 Oktober flyttade jag till Tyskland, vilket jag kände va början på mitt nya liv, ett liv bort från Alingsås. Från familj, från vänner. Och kanske upptäcka lite nytt här i livet? 
Jo tack, uppleva något nytt har man verkligen gjort.. Men jag vet inte riktigt om mitt liv här blev bättre?! 
Jo visst jag kom bort från människor som jag inte bör umgås med. 
Men dem är minna vänner, känt dem flesta sen jag gick i 7an ganska jobbigt att bara säga hejdå, och skaffa nya vänner.. 
Sen är de liksom så många år så många minnen man har med dem också. 
Skrattar varje gång jag tänker tillbaka på allt vi gjort tillsammans. 
Alla fester, terminalen, torget.. Vänner som kommit vänner som har försvunnit?!

Jag älskar Tyskland, de är sjukt fins stad, mysigt ställen gryma uteställen. Grymma människor. 
Ja finns inte så mycket att klaga på egentligen, men Home Sweet home! Eller vad brukar man säga?! 
Borta bra, men hemma bäst?! Ja finns mycket.. 
Men vad jag än bestämmer mig för så gör jag det bästa för mig och inte för någon annan! 
Finns ingen som kommer kunna att påverka mitt val, de är jag själv som ska må bra i vilket val jag än väller, stanna eller åka hem?! 
Det är frågan vad tror ni egentligen?! 
Ni som känner mig bäst, vad tror ni blir bäst för mig?! 
De är ju egentligen bara jag som känner hur jag mår, och ingen kan någonsin sätta sig in i min situation. Inte ens min närmaste vän kan sätta sig in i denna situationen, även om jag vet hur väl hon känner mig. 
Men ibland så tror jag ändå att hon vet vad som blir bäst för mig.. De känns i alla fall så ibland. och hon är en person som ingen någonsin i hela världen kommer kunna ta ifrån mig.. Jag älskar henne och kommer alltid att göra detta. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0