Vänner, Droger, Kärlek!?

Livet behöver inga droger
inga förljugna perspektiv
livet, störst av alla gåvor
tiden är din
och den är dyr
människa, res dig och se framåt
det finns en mening med ditt liv.


Ja jag har ganska många kompisar som håller på med droger. 
Hemskt att se sina vänner gå ner sig så mycket. 
Att dem inte ser att de finns något mera än just droger. 
Folk kanske dömmer mig för dem ser vilka jag umgås med. 
Men då kan jag säga att ni som gör detta. 
Dömmer mig till pundare, hora M,m va ni nu brukar sitta och säga.. 
Så känner ni verkligen inte mig. 
Ni har ingen aning om vad jag gått igenom, vad jag har sätt i mitt liv. 
Ni har ingen aning om vad jag bär i bagaget.. 
Ni dömmer människor som omslaget på en bok eller film. 

Vissa av dem som tar droger, har mycket betydelse i mitt liv. Känt dem flesta sen jag va 13 år.
Då är de inte bara så att man säger hejdå. 
Och så finns dem inte mera för en kan jag ju säga. 
Visst, vissa av er kanske tänker de är la bara att lämna dem liksom. 
Men jag tycker de är sjukt jobbigt att bara säga upp kontakten med vissa människor. 
Finns så många minnen, och jag menar därifrån jag kommer så är de inte direkt så stort så kommer ju se stötta på demma människorna hela tiden.
Vilket också gör de till en jobbig sa. 
Jag hoppas att jag ska kunna hitta en lägenhet lite längre ifrån. Men inte jätte långt bort eftersom att jag har ändå min familj och fortfarande vänner som inte gör något. 
Men ändå så att jag kommer bort från den skiten.. 
Behöver ta tag i mitt egna liv, och inte se mina vänner gå ner sig i skiten. 
Jag har kämpat många gånger för vissa människors skull. 
Men jag har ju självklart kompisar som inte håller på med något.
Men väldigt få av mina vänner är ju rena eller vad man ska säga. 
Att folk testat visst, de är deras val. 
Men jag önska att jag kanske hade flera vänner som inte höll på med någon skit.
Men jag tror också mycket har med uppväxten att göra, eller grupptryck. 
Jag vet inte. 
Men jag är glad att jag kommit så långt som jag har. 
Att jag samtidigt kunnat vara med dem och samtidgt valt att tacka nej till allt de dem håller på med. 
Och sen att dem respekterar att jag inte tar något är något jag också uppskattar. 
Och Dem har ju aldrig tagit någonting framför mig. 
Och de tycker jag ändå är bra att dem respekterar. Att dem väljer att gå någon annanstans och ta sin skit, och komma tbx senare..
Visst jag har sett folk sitta och rulla. Dra en lina knappra tabletter. 
Men de är väldigt få gånger jag faktiskt gjort detta.. 

för jag vet ju sammtidgt att om jag säger att dem inte får ta något. 
Går dem ju bara iväg och gör de ändå. 
Så spelar ju egentligen ingen roll, vad man säger. 
Eller vad man gör. 
Men vissa respekterar mig för att jag inte vill ha med det att göra. 
Andra inte. 

Vissa av mina vänner vet jag verkligen bryr sig om mig. 
Även om dem tar skiten. 
Vissa av dem har ställt upp för mig 1000%.
Och jag skojar inte. 
Ni kanske tänker att hur kan dem göra de som håller på betyda så mycket för dig. 
Jo för att dem har la på något sätt verkligen hjälpt mig stöttat mig när jag haft mina problem liksom.
<3
Kommit och suttit vid min sida.. 

Eskil, Jag ch Ruben! <3 
  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0